Pomoc:Wstawianie obrazków: Różnice pomiędzy wersjami
m |
|||
Linia 28: | Linia 28: | ||
Przykład: | Przykład: | ||
− | <code>[[Plik: | + | <code>[[Plik:Sirzechs Lucyfer 1 (anime).jpg|400px]]</code> |
− | [[Plik: | + | [[Plik:Sirzechs Lucyfer 1 (anime).jpg|400px]] |
− | <code>[[Plik: | + | <code>[[Plik:Sirzechs Lucyfer 1 (anime).jpg|200px]]</code> |
− | [[Plik: | + | [[Plik:Sirzechs Lucyfer 1 (anime).jpg|200px]] |
− | <code>[[Plik: | + | <code>[[Plik:Sirzechs Lucyfer 1 (anime).jpg|50px]]</code> |
− | [[Plik: | + | [[Plik:Sirzechs Lucyfer 1 (anime).jpg|50px]] |
===== Wysokość ===== | ===== Wysokość ===== | ||
Linia 44: | Linia 44: | ||
Przykład: | Przykład: | ||
− | <code>[[Plik:Asia Argento (anime) próba modlitwy.jpg|x100px]] [[Plik: | + | <code>[[Plik:Asia Argento (anime) próba modlitwy.jpg|x100px]] [[Plik:Sirzechs Lucyfer 1 (anime).jpg|x100px]]</code> |
− | [[Plik:Asia Argento (anime) próba modlitwy.jpg|x100px]] [[Plik: | + | [[Plik:Asia Argento (anime) próba modlitwy.jpg|x100px]] [[Plik:Sirzechs Lucyfer 1 (anime).jpgg|x100px]] |
===== Szerokość i wysokość ===== | ===== Szerokość i wysokość ===== | ||
Linia 83: | Linia 83: | ||
<code>[[Plik:Yande.re_234105_fixed_highschool_dxd_himejima_akeno_hyoudou_issei_miyama-zero_naked_pantsu_rias_gremory_string_panties_topless.jpg|'''thumb'''|Rias walcząca z Akeno o Isseia.]]</code> | <code>[[Plik:Yande.re_234105_fixed_highschool_dxd_himejima_akeno_hyoudou_issei_miyama-zero_naked_pantsu_rias_gremory_string_panties_topless.jpg|'''thumb'''|Rias walcząca z Akeno o Isseia.]]</code> | ||
− | [[Plik: | + | [[Plik:Rias Gremory+Akeno Himejima+Issei Hyoudou (light novel) walka o Ise.jpg|thumb|Rias walcząca z Akeno o Isseia.]] |
=== Opis === | === Opis === |
Wersja z 06:01, 18 lip 2013
Poniższa strona ma pomóc użytkownikom wstawiać obrazki do artykułów.
Spis treści
Ogólny kod wstawiania obrazków
Ogólna postać wstawiania obrazka wygląda następująco:
[[Plik:Nazwa|opcje|opis]]
- Nazwa jest dokładną nazwą grafiki wraz z rozszerzeniem (oddzielone kropką); wielkość liter (także w rozszerzeniu) ma znaczenie;
- opcje są opcjami, jakie można ustawić dla danej grafiki; omówienie opcji znajduje się poniżej;
- opis jest podpisem pod obrazkiem (wyświetlany, gdy użyjemy argumentu thumb, opis znajduje się poniżej).
Nazwa
W High School DxD Wiki duża liczba grafik powinna być nazywana według schematu zamieszczonego w tabeli poniżej. Należy pamiętać, że wielkość liter zarówno w nazwie pliku, jak i w rozszerzeniu ma znaczenie.
Większość zrzutów ekranu ma docelowo posiadać rozszerzenie .jpg
. Wyjątkami są obrazki, dla których można utworzyć półprzezroczystość – kanały alfa. Wtedy nadajemy grafikom rozszerzenie .png
. Dokładniejsze informacje na temat formatu plików ze zrzutami ekranu, ich wielkości i jakości znajdują się poniżej.
Aby uniknąć chaosu w nazewnictwie plików, przy nazywaniu wgrywanych plików należy stosować się do poniższych zasad:
- Na początku nazwy umieszczamy to, co przedstawia obraz. Może to być pojedyncza postać (wtedy nazwa pliku będzie się zaczynała np.
Rias Gremory
), przedmiot (Zbroja Łuskowa
), scena (Śmierć Asi
). W przypadku występowania kilku postaci i/lub przedmiotów, wymieniamy jedną z nich lub wszystkie, oddzielając je znakiem dodawania (Asia Argento+Xenovia
). - Drugi człon, umieszczany w nawiasie, to źródło obrazka – light novel, anime lub manga (
Rias Gremory (anime)
).- Jeżeli jest to render/artwork (np. pokolorowana ilustracja z powieści) z któregoś powyższych źródeł, należy dodać -art (
Rias Gremory (anime-art)
). W przypadku, gdy render/artwork jest wymysłem jego autora i nie jest kopią obrazka, należy użyć samego tagu art (Rias Gremory (art)
).
- Jeżeli jest to render/artwork (np. pokolorowana ilustracja z powieści) z któregoś powyższych źródeł, należy dodać -art (
- Na koniec idzie cecha charakterystyczna obrazka. Może to być stan postaci (
Rias Gremory (light novel-art) wściekła
), przedmiotu (Zbroja Łuskowa (art) aura
) lub też (krótki!) opis obrazka (Asia Argento (light novel-art) oddanie majtek
). Jeżeli stwierdzimy, że przedstawia on przedmiot/osobę/scenę etc. w „zwykłej” formie (np. awatar postaci w infoboksie), należy zastosować numerację, uprzednio sprawdziwszy, jaki był ostatnio użyty numer, po pierwszym członie (Rias Gremory 1 (light novel-art)
).
Wyjątkiem od tych zasad są obrazki specjalne – pliki użytkowe oraz awatary użytkowników. Nazywamy je zgodnie z ich przeznaczeniem (reddocksw avatar
).
Nazywanie pozostałych grafik powinno odbywać się na zasadzie zdrowego rozsądku: to, co przedstawia grafika, powinno znajdować się w nazwie pliku. Nie powinien być to szczegółowy opis – najlepiej do 3 wyrazów.
Opcje
Opcje w grafice polegają na ustaleniu wielkości obrazka, ułożenia itp. Można je podawać w dowolnej kolejności, każda z nich ma być oddzielona znakiem |
Rozmiar
Szerokość
Można ustalać maksymalną szerokość obrazka. Podajemy go w liczbach pikseli i literami px
. Jeżeli nie podamy tego parametru (bądź parametru thumb), obrazek zostanie wyświetlony w pełnej rozdzielczości.
Przykład:
[[Plik:Sirzechs Lucyfer 1 (anime).jpg|400px]]
[[Plik:Sirzechs Lucyfer 1 (anime).jpg|200px]]
[[Plik:Sirzechs Lucyfer 1 (anime).jpg|50px]]
Wysokość
Ustalić można również maksymalną wysokość obrazka. Podajemy ją podobnie jak szerokość, dopisując przed liczbą pikseli literę x
.
Przykład:
[[Plik:Asia Argento (anime) próba modlitwy.jpg|x100px]] [[Plik:Sirzechs Lucyfer 1 (anime).jpg|x100px]]
Szerokość i wysokość
Można także podać oba wymiary, np. 120x80px (szerokość 120 px, wysokość 80 px). Obrazek będzie miał wówczas wymiary nie większe od podanych z zachowaniem proporcji obrazka.
Przykład:
[[Plik:Asia_Argento_(anime)_historia.jpg|120x80px]] [[Plik:03.JPG|120x80px]]
120x80px 120x47px
Ułożenie na stronie
Można również zdecydować, w którym miejscu na stronie ma być umieszczony obrazek, a także czy będzie opływany przez tekst. Można stosować następujące wartości:
-
left
– umieści nam obrazek po lewej stronie, a tekst będzie opływał go z prawej strony -
right
– umieści nam obrazek po prawej stronie, a tekst będzie opływał go z lewej strony (domyślna opcja przy użyciu thumb) -
center
– umieści nam obrazek na środku strony, a tekst znajdzie się powyżej lub poniżej niego (niezalecane)
Wstawienie poniższego kodu:
[[Plik:04.jpg|left|150px]]
[[Plik:04.jpg|right|150px]]
Da taki efekt:
Ramka
- Do grafiki można również dodać ramkę. Robimy to za pomocą opcji thumb. Oprócz dodania ramki opcja ta dodaje opis pod obrazkiem (o ile został podany), domyślnie ustawia grafikę po prawej stronie, a także zmniejsza jego rozmiar do tego podanego w preferencjach (domyślnie 200px).
[[Plik:Yande.re_234105_fixed_highschool_dxd_himejima_akeno_hyoudou_issei_miyama-zero_naked_pantsu_rias_gremory_string_panties_topless.jpg|thumb|Rias walcząca z Akeno o Isseia.]]
Opis
Opis jest tekstem, który wyświetla się po najechaniu myszką na obrazek, a także pod nim (gdy użyto opcji thumb). W tym miejscu można dostarczyć więcej szczegółów na temat grafiki. Można w nim stosować linki.
Obrazek w infoboxach
Obrazek wstawiony w infoboksie podlega zupełnie innym regułom. Więcej informacji na ten temat zobacz w odpowiedniej stronie pomocy.
Ta strona zawiera treści z Grand Theft Auto Wiki. Oryginalny tytuł był umieszczony pod nazwą Pomoc:Wstawianie obrazków. Lista autorów jest dostępna w historii strony. Teksty z Grand Theft Auto Wiki są udostępniane na licencji Creative Commons: Uznanie autorstwa, Na tych samych warunkach 3.0. |