Królewska Gra
Królewska Gra (レーティングゲーム Rētingu Gēmu) to rodzaj meczu który staczają między sobą diabły i ich parostwa. Pod wieloma względami przypomina on partię szachów.
Spis treści
Opis
Królewska Gra powstała po tym, jak Ajuka Belzebub stworzył system Diabelskiego Pionka. Używa się jej, aby ocenić siłę diabła, która odzwierciedla zajmowaną przez niego pozycję społeczną w Zaświatach. Królewska Gra jest tak sławna, że dziesiątka najlepszych graczy jest wręcz uważana przez diabły za bohaterów. W tomie dziesiątym Yuuto stwierdził, że pierwszych pięć miejsc jest praktycznie nie do ruszenia, gdyż cała piątka zajmuje swoje pozycje już od dłuższego czasu, a zwłaszcza pierwsza trójka, Diehauser Belial, Roygun Belphegor i Bedeze Abaddon. Wszyscy oni są bowiem diabłami klasy ostatecznej i posiadają moc równą obecnym Maou.
Podstawowe Zasady
Królewska Gra jest formą strategicznej bitwy pomiędzy Królami oraz ich parostwami. Walka toczy się na z góry wybranej mapie i czasem bywa ona idealną kopią jakiegoś miejsca. Tylko w pełni dorosłe diabły mogą brać udział w oficjalnych Królewskich Grach. W każdej drużynie może być maksymalnie szesnastu graczy (czyli tylu, ile jest figur w szachach). Pożyczanie sług od innych diabłów jest surowo zabronione, chyba że będzie miała miejsce wymiana. Gra się kończy w momencie, gdy któryś z Królów podda się, lub zostanie wyeliminowany z gry. Ranni gracze, którzy zostali wyeliminowani, trafiają do pokoju medycznego, gdzie zostają uzdrowieni, ale nie mogą już wrócić do toczącej się gry.
Wszyscy uczestnicy są określani w czterech kategoriach: moc, technika, magia oraz wsparcie.
Specjalne zasady
Gra w kości
Jedna z wersji Królewskiej Gry. Zamiast długiej bitwy pomiędzy drużynami, stacza się krótką bitwę pomiędzy określonymi członkami parostw. Każdy z Królów rzuca kostką sześcienną. Zsumowana ilość wyrzuconych oczek określa wartość figur (sług), które zostaną wysłane do walki. Jednak Królowie niekoniecznie muszą wykorzystać wszystkie punkty. Jeśli na przykład wypadnie ósemka, Król może posłać do boju dwóch Skoczków i zostawić dwa punkty niewykorzystane, która przepadną i nie zostaną dodane do wyniku następnego rzutu. Wartość sługi, na którego zużyto więcej figur, jest mnożona. Jeśli na przykład na Skoczka wykorzystano dwa Diabelskie Pionki, to jego wartość wnosi sześć, a jeśli na Piona zużyto pięć figur, to jego wartość wynosi pięć. Poszczególne figury mają następującą wartość:
- Król = wart od jednego do dwunastu Pionów, w zależności od tego, jak oceni go komisja sędziowska (na ocenę wpływ maja takie rzeczy jak siła Króla, wartość sług oraz porównanie z przeciwnikiem).
- Królowa = warta 9 Pionów.
- Wieża = warta 5 Pionów.
- Skoczek = wart 3 Piony.
- Goniec = wart 3 Piony
- Pion = wart 1 Piona (wartość podstawowa)
Walka o flagę
Wersja Królewskiej Gry, w której walczy się o zebranie flag rozrzuconych po całym polu walki. W przeciwieństwie do zwykłego meczu, gdzie o zwycięstwie decyduje pokonanie Króla, tutaj wygrywa ten, kto zbierze więcej flag.
Zniszczenie Obiektu
Szalona Piłka
Rozpadająca się Szachownica
Ranking
- Diehauser Belial (pierwsze miejsce)
- Roygun Belfegor (drugie miejsce)
- Bedeze Abaddon(trzecie miejsce)
- Rudiger Rosenkreutz (siódme miejsce)
- Tannin (w pierwszej dziesiątce)
Ciekawostki
- Azazel wspomniał, że po stworzeniu systemu Dzielnych Świętych, Królewskie Gry będą się odbywały nie tylko pomiędzy diabłami, ale też aniołami i ich upadłymi braćmi.
- Członków Parostwa Rias Gremory, których nie wyeliminowano z walki podczas jej Królewskiej Gry przeciwko Riserowi, zostali pokonani podczas meczu z Soną, a ci, których znokautowano podczas ich pierwszej bitwy, przetrwali w drugim starciu do końca.